Kresley Cole Méreghercegnő

6:18

Kresley Cole Méreghercegnő
Poison Princess




Impressum
Cím Méreghercegnő/Poison Princess
Író Kresley Cole
Fordító Szoboszlay Anna
Sorozat Az Árkánum-krónikák#1
Eredeti Kiadó
Magyar Kiadó Könymolyképző Kiadó
Kiadás éve 2012
Megjelenés éve (magyarul) 2014
Nyelv(olvasás) Magyar
ISBN: 9789633991282

Tartalom
A tizenhat éves Evangeline „Evie” Greene irigylésre méltó életet él – mígnem rémisztő hallucinációi támadnak. Amikor egy apokaliptikus esemény megtizedeli louisianai szülővárosának lakosságát, megölve mindenkit, akit szeret, Evie rájön, hogy a hallucinációk voltaképpen a jövőre vonatkozó látomások voltak – amelyek továbbra sem szűntek meg. Az életéért küzdő és válaszok után kutató lány kénytelen segítséget kérni a lápvidék rossz oldalán élő osztálytársától, Jack Deveaux-tól. De egyedül egyikre sem képes.
"Gyere érints meg...
de megfizeted az árát"
A meglehetősen hosszú bűnlajstrommal rendelkező Jack, a maga komisz vigyorával és kirívó viselkedésével, nem olyan fiú, akivel Evie barátkozni szokott. Bár egyszer már gúnyt űzött Evie-ból és mindabból, amit képvisel, Jack most mégis vállalja, hogy megvédi a lányt. Evie tudja, hogy nem bízhat feltétel nélkül a fiúban, de vajon képes lesz neki ellenállni, ha egyszer letörli a képéről azt a komisz vigyort?
Kiben bízhat Evie?



Vélemény
Ismét egy újabb Cole könyv. Nos igen Cole az az író, aki nem tud csalódást okozni vagy egyszerűen nem akar. Nem tudom, de egy biztos, amikor életemben először vettem egy könyvét a kezembe nem tudtam milyen szerencsés vagyok miatta. Mert ő nyitotta meg számomra, a könyvek világát, és akkor még nem tudhattam, hogy az első helyen lesz töretlenül. Később már vetekedett ugyan Hamiltonnal. Talán azért, mert mindketten erős nőkről írnak, akiknek az életébe a szerelem is bekopogtat.  És meg kell említenem Gaurá-t, akivel trióvá alakultak a kedvenc íróim az első helyen.
Amikor Cole új könyvét a kezembe vettem, megvallom őszintén kicsit épp a fentebb említettek miatt féltem, de rá kellett ébrednem, hogy ez a könyv akkor megvett magának, amikor megláttam a borítót és elolvastam a címet, majd megláttam az író nevét. A fülszöveget egészen a könyv végéig el sem olvastam. A kétségeim a YA-ban nyilvánultak, meg de Cole megfelelően kezelte a fiatalok világát is. Azonban meg kell mondanom nem hittem, hogy végig fantasy nélkül maradunk szóval alig vártam, hogy a megismert világ egy picit kiforduljon magából, majd jön a Cole-i fordulat hogy ez már egy nagyon régi történet. 
Kezdeném a narrálással, ami  Cole-nál megszokott a több nézőpontos történet vezetés. Itt azonban egy a főszereplő általi megkettőződésnek lehetünk tanúi hiszen ő az elbeszélői nézőpont mind 1-es mind 3-as személyben. Háromszor találkozzunk a szereplővel aki elmeséli a történetét, amiben visszatérünk a múltba. Igen ám idő szempontjából Cole nem hagy időt a felejtésre és az értékelésre a szereplőnek, Evie-nek, de ami régebben történt az néhol hiányos hiszen hónapok teltek el, mégsem érzi az olvasó, hogy kihagyták valamiből. Majd ahogy egyre közeledünk a jelenhez, mindenről egyre többet tudunk. Így válik olyanná az egész, ami beszippant.

És ezzel elérkeztem a szereplőkhöz. Evie, vagyis Evangeline, hogy pontos legyek, a nevéből konkréttan angyalos történetre gondoltam volna, de tévedtem. Evie karaktere jól ki van dolgozva jelen van benne az a kettőség, ami látomásai okoznak, mind a higgadt, mind pedig a hisztérikus naiva archetípusa.  Ezzel megalkotva egy szerethető szereplőt. És ha már van angyalunk legyen hozzá rögvest egy ördög is nem? Na igen az ördög Jack, aki nagyon jó, szexi, meg minden, csak a vezeték neve kiejthetetlen. Igen és még ehhez dobjunk hozzá egy menő pirót, egy szexi szépséget meg egy gyereket. És máris életre lobban a történet egy jó kis világ végévvel.
Na igen alapötlet mondhatni el voltam tőle ragadtatva, egyszóval imádtam. Kevesen vannak azok, akik képesek úgy bele bújni a legendák, misztériumok, okkultizmus világában mint Cole vagy akár Hamilton és Gaura. Noo tessék még egy indok miért ők az elsők, és meg kell említenem Andrewst is aki a Kate Daniels sorozatával ide  tartozik. De a témához visszatérve mit is használt fel Cole? A tarotot, tarasovat(orosz talán) és a cajun örökséget. Ennek hatására szépen megnéztem és körbevándoroltam a netet infók után kutatva hátha körvonalazódik a sztori vége - mondjuk sok mindent, megtudtam a nagy és kis árkána tarot lapokról -, de nem így történ, ami szomorú, de boldog vagyok, hogy van folytatás, amit mielőbb a kezembe tartanék.

Értékelés
Történet 5/5
Szerplők 5/5
Szóhasználat 5/5
Cselekmény 5/5
Bórító 5/5
Tartalom leírás 5/5
Cím fordítása 5/5
  
♥♥♥♥♥*



xoxo

Elle

You Might Also Like

0 Vélemény